Thursday, May 27, 2010

AKU SEORANG PEREMPUAN



Aku adalah orang yang dimuliakan dengan pangkat IBU
Dia menjadikan hatiku tempat orang lain menagih cinta dan rindu
Aku adalah orang yang Rasulullah s.a.w. berpesan kepada umatnya agar berlemah lembut denganku
Aku juga digambarkannya dengan gambaran yang indah dan syahdu
Tidak kira sama ada aku
seorang gadis
seorang isteri
seorang janda
atau seorang balu…
aku tetap seorang perempuan!
Perkahwinan tidak menambahkan kemuliaanku
Perceraian tidak mengurangkan keperempuananku
Menjadi andartu tidak menyebabkan aku menjadi malu!
Aku adalah seorang perempuan
Di dalam diriku lautan kemesraan dan mimpi sebesar gergasi
Ada cinta dan kelembutannya
Ada kasih dan romantisnya
Di wajahku nan ayu
Ada segunung sabar dan benteng keluli.
Aku seorang perempuan
Aku bisa menangis andai kulitku yang lembut ditusuk duri yang kecil
Namun aku bisa berdiri teguh menghadapi ribut taufan yang melanda hatiku yang lemah.
Aku seorang perempuan
Gembiranya aku memperoleh cinta seperti gembiranya si kecil mendapat mainan baru yang comel
Di kala serius aku laksana 100 orang lelaki
Di kala bermain aku lembut dan manja
Aku seorang perempuan
Aku bukan tawanan atau tebusan di tangan lelaki yang ingin menghancurkan
Sekiranya dia menghendaki aku sebagai kawan
Aku menjadi penunjuk jalan
Aku menjadi penenang dan tempat dia berlabuh pulang
Aku selimuti dia dengan cinta yang melimpah laksana sungai.
Aku seorang perempuan
Adakah engkau tau siapa aku
wahai lelaki terhormat,
wahai suami tersayang?

0 comments:

 

PAUTAN MINI




 

KOKURIKULUM

SOCUT PERAK SCOUT MALAYSIA PUTERI ISLAM PBSM KRS

Recommended Gadget

  • ads
  • ads
  • ads
  • ads

Followers

About Me

Abu Ruqaiyah, Tn. Hj. Mohamad Sahrin Bin Kadmo. Salah seorang pereka elaporan program j-QAF untuk kegunaan pihak Sekolah, PPD, JPN & BPK.