Monday, December 6, 2010

TV RASMI JAKIM













Jakim.TV Jakim adalah siaran TV Jakim ke seluruh dunia melalui saluran internet. Buat permulaan, kebanyakan kandungannya adalah berbentuk video on demand (VoD), hasil dari produksi Bahagian Media Jakim dan video dari koleksi dan arkib rancangan RTM khususnya yang berkaitan dengan Islam.

Jakim.TV juga adalah sebahagian dari kemudahan MyAIM (Malaysian Authoritative Islamic Media). MyAIM merupakan usaha Jakim untuk menyediakan maklumat dan panduan tentang Islam dalam pelbagai media; media audio/video dan media cetak melalui internet. Ia adalah sebahagian dari projek dan pendekatan Pengurusan ilmu (KM) IslamGRID Jakim; menyediakan saluran penyibaran ilmu Islam berwibawa secara yang holistik dan berterusan. Ia diharapkan akan memberi pengalaman dan impak yang tinggi kepada penonton dilengkapkan dengan ciri-ciri interaktif, capaian dan carian kepada kandungan lain yang berkaitan seperti artikel, fatwa, dan sebagainya.

Ini juga selaras dengan usaha-usaha kerajaan (contohnya inisitiaf ICON) untuk menyediakan sebanyak mungkin kandungan tempatan yang berkualiti dari segala aspek, sebagai persediaan untuk mengimbangi kandungan luar yang negatif susulan dari penyediaan jalur lebar (broadband) ke seluruh negara.

Marilah kita sama-sama memperolehi keberkatan dan ilmu melalui rancangan yang menarik antaranya ...

www.jakim.tv

Terbaru!

0 comments:

 

PAUTAN MINI




 

KOKURIKULUM

SOCUT PERAK SCOUT MALAYSIA PUTERI ISLAM PBSM KRS

Recommended Gadget

  • ads
  • ads
  • ads
  • ads

Followers

About Me

Abu Ruqaiyah, Tn. Hj. Mohamad Sahrin Bin Kadmo. Salah seorang pereka elaporan program j-QAF untuk kegunaan pihak Sekolah, PPD, JPN & BPK.